· 

Hoe is het nu met - mijn gewicht

O jee, ik moet dan toch maar eens een update doen. Over 1 van mijn nieuwe doelen. We zijn immers al 6 weken onderweg in 2018 dus weer even een check-up is misschien wel goed. 

 

Even stil staan

Mijn gewicht is echt gewoon nog steeds het zelfde als aan het einde van 2017. Ik blijf schommelen tussen de 76 en 77 kilo. Ik baal als een stekker en kan natuurlijk heel erg goed relativeren waar het aan ligt. Ik geef je een opsomming

- Ik ben gewoon lui

- Ik vind dingen met suiker en vet gewoon écht te lekker (vooral chocolade)

- Ik ben té druk (of deel mijn tijd gewoon niet goed in) om maaltijden te preppen

- Suikervrij en Koolhydraat arm eten is duurder als de normalere boodschappen en ik twijfel altijd of dat wel goed is voor mijn portemonnee.

 

Ik moet me dus soms even iets strenger toe spreken en weer vol op tegen aan gaan. Alhoewel het in elk proces bij gewichtsverlies voorkomt dat je even stil staan in het afvallen van gewicht, omdat afvallen meer is dan alleen vetverbranding. (namelijk spierweefsel, vocht en organen (huid) hebben hier ook een grote rol in). 

 

Vasthouden aan de positieve dingen

- Ik kom niet aan en sta eigenlijk nu even een paar weekjes stil in het afvallen van kilo's, ponden of grammen (elk is er 1 toch ;)

- Met de centimeters gaat het een stuk beter! In oktober 2017 was mijn omvang 116 centimeter, nu eind februari 101. Dat is een verschil van 15 centimeter omvang! En dus ook een broekmaat minder ;) 

- Iedereen die ik een tijdje niet zie overtelpt me met positieve complimentjes over mijn figuur.

- Het sporten gaat elke week steeds beter, ik houd bepaalde oefeningen (zoals planking, buikspieren etc) langer vol, waardoor ik ook toe kom aan het verstevigen van mijn spieren en verhogen van mijn conditie. 

 

Wat helpt mij wel

- De lunch voor een werkdag de avond van te voren klaar maken. Dan kies ik bewuster de gezonde dingen in plaats van in de ochtend snel het klaar te maken. En ga ik dus ook niet in mijn lunch pauze de supermarkt in voor een snelle snack.

- De donderdagavond van 19-20 is echt MIJN sportmoment, dit houd ik en gelukkig Yoeri ook zo veel mogelijk vast.

- Als ik boodschappen doe mij zelf (en Joris dan ook) wel verwennen met iets lekkers, dat is dus 1 keer of 2 keer per week.

- Veel water drinken en de thee van Tastea (skin tight).

- Ik las ook de tips op https://happyhealthy.nl/ik-val-niet-meer-af/, deze vond ik heel erg verhelderend!

- Ik ben op zoek naar gezonde, koolhydraat en suiker arme sneller recepten ;) en ga dus al een paar dagen de deur uit met een lekkere en voedzame shake!

 

Shake recept van de week (Joris vind hem ook heerlijk!)

- 400 ml amandelmelk

- 3 eetlepels (ong. 30 gram) eiwitpoeder vanille smaak

- 1 eetlepel chiazaad

- 1 eetlepel gebroken lijnzaad

- 1 banaan

 

Heb jij nog snelle, gezonde en voedzame tips voor mij? Ik hoor ze graag! 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0