· 

Nieuw jaar, nieuwe (oude) doelen

Allereerst wil ik je alle goeds, een goede gezondheid en veel geluk, liefde, gelach en humor toewensen voor het nieuwe jaar. Ik hoop dat veel van je dromen mogen uit komen of dat je met je meeste dromen een start kan maken in 2018. 

Het zou toch fantastisch zijn als je je dromen kan waar maken niet? 

 

Gisteren liet ik je al weten hoe het stond met mijn doelen die ik mezelf 1 oktober van 2017 had gesteld. Vandaag neem ik je mee in de dingen die ik wil doen of wil bereiken in 2018. Een nieuwe reeks van blogs die je hopelijk inspireren om gewoon een start te maken met je droomdoelen. 

 

1.) Weer met volle energie aan het werk.

In de afgelopen 1,5 jaar heb ik nauwelijks gewerkt. Was ik bezig met zwanger worden of zwanger zijn en aangezien ik in beiden niet goed ben heel erg het gevoel gehad dat ik mijn werk verwaarloosd heb, mijn cliënten niet de ondersteuning heb kunnen geven die ze nodig hadden en mijn collega's onvoldoende steun heb kunnen bieden. Dit jaar begin ik dus met volle moed en energie weer op mijn werk en kan ik er ook weer energie uit halen. Er komt veel nieuws op mijn pad, een aantal veranderingen staan op stapel op onze locatie en kijk er erg naar uit om weer te beginnen. (ondanks dat ik mij thuis echt niet hoef te vervelen).

 

2.) Meer milieu bewust, ecologisch, groener leven.

Dit doel had ik natuurlijk vorig jaar ook en ik vind dat wij er nog wel veel meer uit kunnen halen om het nog bewuster te kunnen doen. 

Toch meer zelf maken en bakken, meer producten los kopen op de markt of in de biologische supermarkt. Aan spullen hebben we echt genoeg in huis, ik verwacht daarin geen grotere uitgaven. 

Misschien wordt het toppunt van dit doel wel een nieuw huis, waar we al onze 'groene' plannen in kunnen verwerken. De eerste stap zal in iedergeval een gesprek zijn met de hypotheekverstrekker. Spannend!

 

3.) Beter lijf, minder gewicht, minder pijn

Ik heb een goede start gemaakt om mijn gewicht te verlagen na mijn bevalling, maar ik vind zelf dat er nog wel wat meer af mag en meer kan. Vanwege een verhoogde kans op diabetes type 2 is het ook beter om minder te wegen, omdat glucose beter wordt afgebroken in een lichaam met een goed BMI. Daarnaast is het ook mogelijk dat de PCOS klachten (geen menstruatie, hoofdpijnen) verminderen. 

Ik heb nog veel last van mijn onderrug. De zogenaamde bekkenklachten. Dit is echt geen pretje, want ik voel het dagelijks, bij het opstaan, tillen, spelen met Joris, oprapen van dingen op de grond etcetera. Sporten om mijn stabiliteit te verbeteren is daarom van groot belang, dus zal ik naast het opbouwen van een conditie en verbranding van de vetmassa hier ook aandacht aan moeten besteden. 

Ik moet dus in mijn drukke schema met 27 uur werk, mijn gezin, mijn naaihobby en blog ook nog tijd vinden om het liefste 2 keer in de week te sporten. Dit zal dus wel wat me (lees tv tijd) kosten. Maar dat zal het vast ook allemaal waard zijn! 

 

4.) Genieten van mijn gezin, leuke dingen doen. 

Op de dagen dat ik niet hoef te werken wil ik heel graag gewoon kunnen genieten van de jongens (alle drie ;) ) leuke dingen doen, vaak genieten van ons dierentuin abonnement en andere uitstapjes. Als je door de ogen van een peuter mag mee kijken moet je daar optimaal van genieten, die ziet in alle dingen iets bijzonders, avontuurlijks of iets nieuws en dat is zo ontzettend geweldig! 

 

      En doe jij ook aan goede voornemens? Helpt het je om je doel te bereiken?

Reactie schrijven

Commentaren: 0